loading...

دانش هاست لينوكس

هر آنچه بايد از لينوكس هاستينگ بدانيد

بازدید : 56
11 زمان : 1399:2

لينوكس و ويندوز دو چارچوب كار گسترده براي وب سرور هستند. بخش بزرگي از تأمين كنندگان ميزباني وب شما را قادر مي سازند ميزباني بين لينوكس يا ويندوز را انتخاب كنيد. در زماني كه شخصي در جستجوي ميزباني وب براي شروع يك صفحه وب يا وبلاگ وردپرس است ، اصلي ترين چيزي كه افراد اغلب بايد در نظر بگيرند اين است كه كدام يك از چارچوب ها در سرورهاي ميزبان خود اجرا مي شود و كدام يك بهتر است. بنابراين در اين پست توضيح خواهم داد كه كدام يك تصميم بهتري براي سايت وردپرس شما دارد. كدام يك از بين Lunux يا ويندوز را انتخاب كنيد.

چه زماني بايد سرور ويندوز را براي سايت انتخاب كنيد؟

خوب ويندوز علاوه بر پشتيباني از MYSQL ، PHP مانند Lunux. به همين دليل ، انگيزه اصلي در انتخاب ميزباني ويندوز به اين دليل است كه سرور ويندوز براي ميزباني وب تقويت كننده ASP ، .NET ، Microsoft Access ، Microsoft SQL Server (MS SQL) باشد. Lunux اين موارد را تقويت نمي كند. بنابراين به اين شرط كه در آن مرحله به ASP يا .NET يا Microsoft Access يا Microsoft SQL Server (MS SQL) نياز داريد بايد سرور ويندوز را براي سايت خود انتخاب كنيد.

چه زماني بايد سرور لينوكس را براي سايت خود انتخاب كنيد؟

سرور لينوكس ASP ، دات نت ، Microsoft Access و Microsoft SQL Server (MS SQL) را تقويت نمي كند. بنابراين اگر سايت شما به ASP ، .NET ، Microsoft Access و Microsoft SQL Server (MS SQL) نياز دارد ، نمي توانيد سايت خود را بر روي سرور لينوكس اجرا كنيد. با اين حال ، لينوكس فوق العاده از PHP و MySQL پشتيباني مي كند و حتي سريعتر از ميزباني ويندوز. بنابراين ، در هر صورت تصميم بهتري براي انتخاب سرور ميزبان لينوكس براي سايت شما در صورتي است كه سايت شما با PHP و MySQL به طور خاص اجرا شود.

هاست لينوكس

بنابراين كدام يك را بايد تصميم بگيريد سايت وردپرس خود را شروع كنيد؟

WordPress يك برنامه CMS است كه با PHP و MySQL كار مي كند و علاوه بر اين با كد منبع آزاد نيز رايگان است. با وجود اين واقعيت كه سرور ويندوز به همين ترتيب مي تواند سايت وردپرس شما را اداره كند ، با اين وجود به هيچ وجه با ASP ، .NET و MS SQL زحمت نمي كشد ، بنابراين براي اين كار نيازي به زحمت با سرور ويندوز نداريد. مي توانيد سايت وردپرس خود را بر روي لينوكس اجرا كنيد و حتي از اجراي وردپرس در ويندوز نيز برتر خواهد بود. علاوه بر اين لينوكس سريعتر از سرور ويندوز است و بر همين اساس سايت وردپرس شما نيز سريع تر از ويندوز است در مورد فرصتي كه لينوكس را انتخاب كرديد. سرور لينوكس حدود 20٪ سريعتر از ويندوز است و براي برنامه هاي PHP و MySQL عملكرد بهتري دارد.

هاست لينوكس مناسب براي وب سايت وردپرسي

سرور لينوكس علاوه بر هزينه متوسط ​​نيز هست. ميزباني ويندوز نسبت به لينوكس گزافه تر است زيرا علاوه بر اين شما بايد نوع خاصي از شرط پرداخت پول را نيز به نوع ميزباني به مايكروسافت بپردازيد. من تصور مي كنم كه مجبور نيستيد ASP ، .NET ، MS SQL را به اين شانس پرداخت كنيد كه براي اجراي يك سايت وردپرس نياز داريد. بنابراين به چه دليلي مي خواهيد براي كساني كه از آنها استفاده نمي كنيد پرداخت كنيد. سرورهاي ويندوز تقريباً 30٪ از سرورهاي لينوكس گران هستند. بنابراين براي اين وضعيت بايد علاوه بر اين ، لينوكس را براي سايت وردپرس خود انتخاب كنيد.

توضيحات ديگر در مورد انتخاب لينوكس براي امنيت آن است. همه مواردي كه در نظر گرفته مي شود ، دو نوع سرور را مي توان به شرط خاموش بودن مناسب تنظيم امنيت ، هك كرد. در هر صورت ، لينوكس به اين دليل تأييد مي شود كه تعداد عفونت هاي ويندوز بيشتر از عفونت هاي لينوكس است.

بنابراين من معمولاً به شما توصيه مي كنم كه يك سايت وردپرس را در سرور لينوكس شروع كنيد زيرا اين برنامه عملكرد برتر از ويندوز را براي برنامه هاي PHP ، MySQL انجام مي دهد و هزينه متوسط ​​بهتري را ارائه مي دهد.

خوب ، در حال حاضر من فكر مي كنم شما راه حل خود را پيدا كرديد. در مورد فرصتي خاموش كه شما نياز به هر چيزي داريد كه بتوانيد با آن مشخص شويد ، در آن نقطه اظهار نظر در زير. ممكن است من يك پاسخ وبلاگ ديگري را براي پاسخ شما تهيه كنم.

لينوكس در مقابل ويندوز بحث داغ در بسياري از حلقه‌ها ، از جمله ميزباني وب است. همه موارد در نظر گرفته شده ، تصميم شما درباره سيستم عامل (OS) مي تواند بر نحوه اجراي سرور شما و نحوه برقراري ارتباط با آن تأثير بگذارد.

در بعضي مواقع ، ممكن است تضادي بين استفاده از هر سيستم عامل در سرور خود مشاهده نكنيد. در هر صورت ، اگر اميدوار هستيد كه يك سرور اختصاصي مجازي (VPS) را راه اندازي كنيد يا از يك اختصاصي اختصاصي استفاده كنيد ، در اين مرحله به احتمال زياد به جزئيات و جزئيات آن توجه مي كنيد ، از جمله اينكه در كدام مرحله استفاده كنيد.

لينوكس هاستينگ

در اين مقاله ، ما در مورد اينكه چرا بايد فكر كنيد از كدام سيستم عامل سرور شما استفاده مي كند ، و چگونگي حل صحيح در بين گزينه هاي ميزباني لينوكس و ويندوز ، فكر خواهيم كرد. ما يك تن زمين داريم كه بايد آن را بپوشانيم ، بنابراين چگونه مي توانيم به آنجا برويم!

چرا انتخاب شما از سيستم عامل سرور مهم است

هر كامپيوتر به سيستم عامل احتياج دارد و سرورها نيز معاف نيستند. تصميم شما مي تواند بر نحوه برقراري ارتباط با چارچوب خود تأثير بگذارد و براي اين وضعيت ، شما بايد دو مدعي اصلي براي بررسي بيشتر داشته باشيد: Linux و Windows.

نكته اين است كه بدون شناسايي چه سيستم عامل سرور شما در حال اجرا است كه يك سايت كاملاً امكان پذير است. همه موارد در نظر گرفته شده ، احتمالاً تمام انرژي خود را كه با سيستم مديريت محتوا (CMS) يا يك برنامه ميزباني ، به عنوان مثال ، cPanel يا Plesk متصل شده ايد ، سرمايه گذاري خواهيد كرد. با وجود اين ، چند نكته جالب براي انتخاب سيستم عامل مورد نظر براي استفاده در سرور خود وجود دارد ، به عنوان مثال ،

1. بعضي از برنامه ها ، دقيقاً مانند مورد cPanel (كه تقريباً ناگهاني در تقاضا براي لينوكس است) براي سيستم عامل هاي صريح قابل دسترسي هستند. در امتداد اين خطوط ، در صورت خاموش بودن برنامه براي اجراي برنامه نويسي صريح بر روي سرور ، بايد از انتخاب يك سيستم عامل مناسب اطمينان حاصل كنيد.

2. سرورهاي لينوكس به طور كلي گزينه هاي سفارشي سازي بيشتري را ارائه مي دهند ، كه اثبات مي كند در صورت مهندس يا سرپرست چارچوب ، مفيد هستند.

3. هر سيستم عامل به صورت غير منتظره اي ادامه مي يابد ، و انتخاب كردن به شما اين امكان را مي دهد تا درك خودتان را دوباره به دست آوريد.

در حال حاضر ، بسيار مهم است كه توجه داشته باشيد كه با ميزباني مشترك شما به آنچه ارائه دهنده ميزباني وب به شما ارائه مي دهد محدود است - براي وضعيت ما ، CentOS (Linux) يا ويندوز - اگرچه با يك VPS يا سرور اختصاصي ، شما قدرت كاملي كسب مي كنيد. به همين دليل است كه شما بايد از مزايا و مضرات براي هر يك از دو گزينه اصلي استفاده كنيد.

مقايسه لينوكس و هاستينگ ويندوز

با توجه به انتخاب سيستم عامل براي سرور ، بسياري از افراد به شما راهنمايي مي كنند كه بدون كوچكترين ترديد با لينوكس برويد. در حالي كه ما نمي توانيم راهي را كه لينوكس از آن حد مشهورترين تصميم شناخته شده امروزي است ، انكار كنيم ، اما به نظر همه اين تنها تصميمي قابل قبول نيست.

مقايسه هاست لينوكس و ويندوز

در اين زمينه ، ما حاشيه هاي فراز و نشيب را براي دو ويندوز و لينوكس پخش خواهيم كرد ، دقيقاً به عنوان پيشنهاداتي را ارائه مي دهيم كه با استفاده از هركدام بتواند سود كسب كند.

ميزباني لينوكس

همانطور كه احتمالاً مي دانيد لينوكس يك سيستم عامل منبع باز است كه عموما توسط طراحان مورد استفاده قرار مي گيرد. بعلاوه اين اتفاق مي افتد كه بهترين تصميم براي مراحل ميزباني است.

اين چيزي نيست جز اتفاقي كه لينوكس به سمت بالاترين نقطه ميزبان پيش رفته است ، اما نمي تواند ويندوز يا maغير مجاز مي باشد را از نظر رايانه هاي شخصي رقيب كند. اين دليل وجود لينوكس در مورد سرورها به اين دليل است:

• استحكام بيشتر. لينوكس به دليل ثابت بودن خود به عنوان يك سيستم عامل مشهور است. از آنجا كه اين يك مرحله منبع باز است ، ممكن است خيلي خوب در هر شرايطي تنظيم شود ، و در مرحله بهبودي قرار دارد.

• افزايش امنيت. اين سيستم عامل خاص به دليل ماهيت منبع باز ، معمولاً به عنوان امن تر از ويندوز مشاهده مي شود.

• هزينه كمتر. لينوكس رايگان است ، در حالي كه در صورت نياز به تنظيم ويندوز در يكي از سرورهاي خود ، مجبور به پرداخت هزينه هستيد. اين بدان معني است كه ميزبان تهيه كنندگان مي توانند با برنامه هاي كم هزينه تر وجهي به شما بدهند.

راستي يكي از مهمترين اشكال در انتخاب لينوكس به عنوان سيستم عامل سرور شما انتظار براي جذب اطلاعات است. هر كس مي تواند نحوه استفاده از چارچوب را بفهمد ، اما براي بهره مندي از آن ، بايد با خط جهت خود تسويه حساب شود.

با توجه به آن ، به شرطي كه شما به عنوان يك مهندس يا رئيس چارچوب درك داشته باشيد ، احتمالاً لينوكس بهترين انتخاب براي شماست. صرف نظر از اينكه شما اين كار را نمي كنيد ، در حال حاضر مي توانيد آن را انتخاب كنيد ، اگر اين يك چيز براي شما مناسب باشد و بدانيد كه چگونه از چارچوب استفاده مي كنيد.

ميزباني ويندوز

ويندوز نيازي به ارائه ندارد. اين شناخته شده ترين سيستم عامل در زمين است و با توجه به اينكه ممكن است با استفاده از آن در رايانه هاي شخصي آشنا باشيد ، علاوه بر اين براي سرورهاي تحت moniker Windows Server نيز قابل دسترسي است.

هاست ويندوز

در سالهاي گذشته ، تضاد ويندوز با لينوكس از نقطه نظر ميزباني از بالاترين حد ممكن بود. آخرين در واقع يك چارچوب قابل ملاحظه اي با تجربه تر تا حد شخصي سازي و امنيت بود ، اما ويندوز فهميد كه چگونه مي توان تا حدي آن سوراخ را بست. به حقيقت گفته مي شود ، حتي چندين انتخاب مورد علاقه خود را نسبت به گزينه هاي منبع باز از جمله:

• تنظيم ساده تر است. در صورت استفاده از دو مرحله ، در آن مرحله به احتمال زياد در حال حاضر در حال حركت هستيد. ويندوز نسبت به لينوكس بسيار ساده تر براي طراحي و تنظيم است.

• استفاده از ساختار دات نت ساده تر است. ايجاد برنامه هاي وب با استفاده از سيستم .NET در شرايط مبتني بر ويندوز بسيار ساده تر است.

شايد ديديد كه ما هنوز به استحكام يا امنيت ارجاع نداده ايم. اگرچه ويندوز به طور ذاتاً متناقض نيستند ، با اين حال هنوز دقيقاً در حد لينوكس نيست.

با توجه به آن ، سه نوع مشتري وجود دارد كه مي توانند با استفاده از ويندوز به عنوان سيستم عامل سرور خود سود كسب كنند. مهمتر از همه ، اگر قابليت استفاده چشم اندازي است كه به طور كلي به شما اهميت مي دهد ، همه چيز را در خط قرار دهيد معادل آن در شرايطي انجام مي شود كه قصد داريد از سيستم دات نت براي ساختن برنامه هاي وب خود استفاده كنيد - اساساً ويندوز معقول ترين تصميم است. گذشته از اين ، به شرطي كه ترجيح مي دهيد مقدار زيادي از گزينه هاي شخصي سازي را مديريت نكنيد و ممكن است به سادگي بخواهيد از يك سيستم عامل استفاده كنيد كه خارج از پرونده باشد ، ويندوز به احتمال زياد تصميم صحيحي براي شماست.

https://virgool.io/@ssl002/

https://wp-hosting.persianblog.ir/

http://windowshost.parsiblog.com/

http://hostingtutorial.avablog.ir/

https://5db44f46e8775.site123.me/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 101
  • بازدید سال : 430
  • بازدید کلی : 2012
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی